tiistai 1. elokuuta 2017

Hei hei mitä kuuluu.





Tervehdys maan asukkaat! Blogissa on ollut taas pikku tauko, koska loma jatkuu. Sekin tosin alkaa olemaan jo ehtoopuolella ja yhteistä lomailua perheen kesken on enää viikon verran. Tyttö hilpaisi eilen jo päiväkotiin muutamaksi päiväksi ja me koitetaan isi-ihmisen kanssa hoidella kaikkia tylsiä käytännön juttuja (kaappien siivousta, ikkunoiden pesua), joita on haasteellisempaa tehdä silloin kun neiti häärää kotosalla.

Allergia-oireet jyräsi mut myös jo kolmannen kerran tänä kesänä, joten köhää, räkää ja vuotavia silmiä riittää taas. Ihan kuin tämä sama fiilis olisi ollut jo aiemminkin tässä...Kamala siitepölykesä! Mulla on tällä hetkellä nenä niistetty niin riekaleiksi, että epäilen paraneekohan se koskaan enää ennalleen.




Ja hei, vanheninkin taas! Lauantaina mittariin naksahti 41 vuotta. Viittäkymppiä mennään, niin kuin tässä joku mulle leikkisästi veisteli. Nelkyt ja risat. Aikamoista. Vaikka olen makustellut tätä neljänkympin elämää jo yli vuoden, en vieläkään osaa mieltää itseäni "neljäkymppiseksi". Enkä oikein osaa selittää edes, että miksi. Ehkä mun mielikuva neljäkymppisistä tulee jostain lapsuudesta/nuoruudesta jolloin kaikki neljäkymppiset olivat sellaisia täti- ja setä-ihmisiä, keski-ikäisiä ja tylsiä. Ja jotenkin niin vanhoja. En mä oikein miellä itseäni kyllä kolmekymppiseksikään enää, enkä varsinkaan kaksikymppiseksi. Koen olevani jotenkin iätön, koska mikään vanhan ajan neljäkymppis-vanhus en taho olla.



Instaan putkauttelinkin synttäripäivänä kuvia mitä kaikkea ihanaa perheeni oli mulle tehnyt/ostanut. Sain lahjaksi mm. Vallilan Aurajoki-sarjan mukin, jota olen pitkään hipelöinyt jokaisella kauppareissulla. Lisäksi Mikke leipoi mulle amerikkalaisen juustokakun, joka oli ihan liian hyvää. Neiti oli piirtänyt mulle kortin, jossa luki Miona ja isi ja kortissa oli kuvat heistä molemmista. Niin liikkis kortti! Ei mua vanheneminen pelota, ainakaan vielä sillä eihän 40-vuotias ole edes vielä vanha. Eikä kyllä 41-vuotiaskaan. Synttäreitä on aina mukana viettää perheen parissa ja nytkin vietimme kivan päivän kirppistellen ja illalla kävimme keräämässä pussillisen voikukan lehtiä, jotka kävimme siten syöttämässä Kuuvannokan lampaille. Neidin nukkumaan mentyä katsoimme Mikken kanssa loppuun Taboo-sarjan, jonka satuin löytämään tässä taannoin kirpparilta kahdella eurolla! En osaa selittää miksi joku myi sen niin halvalla pois, koska se oli vielä avaamaton paketti ja kaiken kukkuraksi blue-ray. Sarjahan on valmistunut tänä vuonna ja on tullut HBO:lta. Kannattaa katsoa, jos vastaan tulee. Me tykättiin tosi paljon.


Mun instaa seuraavat huomasivat loppuviikosta, että kävin hankkimassa uudet parvekekukat! Musta on tänä kesänä tullut jonkinmoinen multasormi, jollainen en siis todellakaan tiennyt olevani. Olen aina pitänyt kukkasista, mutta olen ollut myös erittäin hyvä niiden hengiltä saamisessa. Lisäksi olen kohta 10 vuotta kuvitellut ettei meidän partsilla elä mikään joten olen jättänyt kukkaset ostamatta. Toukokuussa kuitenkin päätin, että nyt kokeilen laittaa kesäkukkia parvekkeelle ja kas, nehän elivät siellä! Valitsin tosin sellaisia lajikkeita, jotka vain tulivat jo tiensä päähän, koska ovat ns. jo kevätkukkia. Sain mun äitienpäiväruusunkin kukkimaan uudelleen, mutta sitten siihen iski joku mystinen kirvakolonna ja se piti heittää pois.

Tähän toiseen kukkakattaukseen valitsin loppukesään sopivia kukkia, kuten auringonkukan ja Uudenguineanliisan. Olen sisustellut meidän parveketta muutenkin tänä kesänä uusiksi ja luonut sinne sellaista kivaa oleskelukeidasta. Kukat tuovat siihen kaikkeen niin paljon lisää viihtyvyyttä, että aion tästä lähtien hankkia joka kesä partsille kesäkukkia.



Yksi meidän lomajutuista oli laivalla käynti ja olenkin tässä pyöritellyt ajatusta kirjoittaa oikein kunnon lomarapsa tänne blogin puolelle. Mullahan on kaikki Tuuri-ostoksetkin esittelemättä! Mutta kuten tuolla alussa jo mainitsin, lomaa on vielä jäljellä ja lomarapsa tulee sitten luultavasti vasta kunnolla lomien jälkeen. Sen voin jo nyt paljastaa, että loma on ollut aivan ihana. Mutta niinhän se aina kun sen viettää mun parhaiden tyyppien kanssa eli Mikken ja Mimpen.

Semmoisia kuulumisia tänne! Koitan taas tällä viikolla saada ainakin muutaman postauksen ilmoille ettette ihan unhoita mua :) Koska mä en ole unhoittanut teitä! Kamalan huono omatunto kun olen ollut pois blogin parista ja postaustahti on ollut vähän turhan epäsäännöllinen mun makuuni.

Mutta pysykäähän kuulosalla, kyllä mä täällä olen vaikka en ehkä 24/7. Kommentteihinkin olen vastaillut hävettävän vähän, mutta lupaan korjata senkin tässä kun taas rytmi palautuu omille urilleen.

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!

6 kommenttia:

  1. Ihanaa, että olette saaneet lomailla koko porukalla! Se on tärkeintä! <3

    Mun tontilla olisi snuulle haaste, käy tsekkaamassa jos jaksat. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loma on ollut kyllä niin ihana, on ihan surku kun se on nyt päättymässä :(

      Poista
  2. Mun silmät nauliutui tuohon kuvissa vilahtaneeseen He-man paitaan :D :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, arvasin! :D Niitä saa tilattua EMP:ltä :)

      Poista
  3. Hyvää loman jatkoa ja mukavaa elokuun alkua. Niitä Tuuri ostoksia kyllä haluan ehdottomasti nähdä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)