maanantai 5. kesäkuuta 2017

Bloggaajan ystäväkirja.

Aina kun bonggaan jostain blogista blogihaasteen, nappaan sen mielelläni mukaan. Tällä kertaa otin mukaani ihanaisen Salkan blogista Ystäväkirjan. Kaikilla meillä on taatusti ollut lapsena Ystäväkirjoja, joita kierrätettiin luokkakavereilla. Omani ovat kaikki tallessa ja niitä on ollut hauska lueskella näin aikuisena.

Nyt vastailen siis blogi-Ystäväkirjaan! Kuvituksena on pitkästä aikaa tyttömme kuvia. Keräsin vähän valokuvamatskua tältä keväältä kun ollaan tehty kaikkea kivaa porukalla.

Mutta nyt niihin vastauksiin! Näiden myötä kivaa alkavaa viikkoa! Ja hei, Ystäväkirjan saa napata mukaan, jos joku ei ole vielä tätä tehnyt :)


Nimeni on.. Jonna. Olen ollut vauvasta asti Jonna, mutta virallisesti olen ollut Jonna vasta vajaa 10 vuotta. 32-vuotiaaksi asti olin virallisesti toisen niminen, mutta koska olen ollut aina kaikille Jonna, vaihdoin nimeni silloin ihan virallisesti Jonnaksi. En tunne muuta nimeä itselläni, enkä ole koskaan tuntenut.

Jotkut kutsuvat minua..Nonnuksi. Se oli myös bloginimeni pitkään. Nonnu tulee lapsuuden lempinimestä, jota rakas ukkini käytti minusta. Olin hänelle aina Nonnu, Nonna tai Kokkara. Useimmat ihmiset sanovat mua ihan kyllä tosin Jonnaksi tai Jonskuksi. Yläasteella olin coolisti Jonde, jota taitaa käyttää vielä joku sen ajan kaverini :D Mikke sanoo mua aina kultsiksi. Yksi rakkaimmista kutsumanimistäni on tottakai äiti. Maailmassa on yksi ihana, pieni ihminen joka minua siksi kutsuu.
 
Olen syntynyt..29.7.1976 Eskilstunassa, Ruotsissa. Oli kuulemma kuuma kesä.



Nuorena olin ihan varma, että minusta tulee..näyttelijä. Vielä noin 25 vuotta sittenkin olin vielä varma, että minusta tulee näyttelijä. Mulla ei koskaan lapsena ollut muita haaveammatteja. Tuliko musta sitten näyttelijä? No ei.

Mutta minusta tulikin..liiketalouden yo-merkonomi. Ei ihan sama kuin näyttelijä. Myöhemmin minusta tuli vielä tietoteknillinen ihminen. Ja työurani olen tehnyt toimistorottana.


 
Kolme parasta piirrettä minussa..olen huolehtiva, toiset huomioon ottava ja oikeudenmukainen. Rakas ystäväni Nanne on sanonut, että minulla on kuulemma suuri sydän. Haluan uskoa, että minulla on.
 
Kaupunki..Turku. En haluaisi asua Suomessa missään muualla kuin Turun seudulla. Ulkomaisista kaupungeista Eskilstuna, joka on siis se synnyinkaupunkini. Jos Turusta pitäisi muuttaa pois, muuttaisin E-tunaan.

Biisi..Hozier / Better Love. Rakastan Hozierin laulajan ääntä ja tämä biisi on niin hieno, että melkein itkettää. Jos saa sanoa muitakin biisejä, niin sanon Deep Purple/Perfect Strangers, Battle Beast/Savage and Saint, Before the Dawn/Deadsong, Kent/Mirage, Fleetwood Mac/Go Your Own Way.
 
Juoma..mansikkasohjo-kossu! :D Itse lanseeramani kesäjuoma. Muut hyvät ovat vesi, valkkari, sima, Pepsi, Mountain Dew ja Dr.Pepper.



 

Sarja..Sons of Anarchy, Muodon Vuoksi, Downton Abbey, Sinkkuelämää, Banshee, American Horror Story, The Walking Dead. Siinäpä ne. Näistä tykkään yli kaiken.

Kosmetiikkatuote..argh! Inhoan näitä yksi vain-kyssäreitä :D Jos on tosiaan pakko sanoa VAIN yksi, sanon huulipuna. Eiku ripsiväri. Eiku kulmakynä. No ni. Sanoin jo kolme.

Sovellus..Foodie! :D Teen ruokaostokset melkein nykyisin aina netissä. En edes muista milloin oltais viimeksi käyty kaupassa ihan konkreettisesti. En tiedä miksi joku vielä käy siellä kun on olemassa tällainen jumalainen arjenhelpottaja-sovellus.




Instragrammaaja..Kpunkka eli Konsta Punkka ottaa niin henkeäsalpaavan hienoja kuvia, että voisin tuijotella niitä vaikka miten pitkään.


Jos saisin lisää tunteja vuorokauteen..nukkuisin varmaan päikkärit? Kirjoittaisin blogia? Jotain omaan aikaan liittyvää se olisi :)

Perjantai-iltana parin lasillisen jälkeen kuuntelen Spotifyista..en kuuntele Spotifyita :D Kyllä, terveisiä vaan täältä mummolandiasta. Mä oon jotenkin ihan ulkona näistä musasovelluksista. Mikä on sinänsä ihan kreisiä, koska rakastan musiikkia! Pitäis varmaan laittaa Spotifyi johonkin älylaitteeseen ja kuunnella tosiaan sitä, koska siivotessani perjantaisin kuuntelen telkkarista aina Harju & Pöntisen iskelmäkanavaa ja inhoan sitä :D Mutku meillä ei kuulu radiokanavat jostain syystä olkkarissa ja H&P on ainoa ”musakanava” mistä tulee musiikkia. Ehkä mä hankin sen Spotifyin nyt. Moi.



Pakkaan mukaan matkalle..kaiken tarpeellisen. Ja yleensä kirjan, jota en ikinä ehdi siellä lukemaan.
 
Mitä teet kotona, kun kukaan ei näe..syön karkkia! :D paitsi kyllä mä syön sitä niin, että joku näkeekin.
 
Viimeisin sisustusostokseni..sisustustaulu kirpparilta 1 euro.



Paras tapa tuhlata 50 euroa..
on mennä ravintolaan syömään hyvin :)

Ohjenuorani elämässäni..ole itsellesi armollinen, äläkä murehdi etukäteen niin paljon :)


8 kommenttia:

  1. Näitä on kiva lukea. Terveisin toinen näyttelijän työstä haaveillut yo-merkonomi :D

    VastaaPoista
  2. Meikeistä on täysin mahdotonta valita vain yhtä yli muiden.
    Kiva postaus ja kivaa viikkoa sinulle Jonna ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei semmoista voi tehdä :D Ei vaan pysty!

      Poista
  3. Sulla ON maailman suurin sydän ♥
    Ja sulla on myös mielettömän kaunis tytär, ihana etenkin tuo viimeinen kuva ♥
    No, kaunis on kyllä äitikin ♥
    Ja isoäiti ♥ :)

    VastaaPoista
  4. Ihanaa, että teit tän 😊 Näistä oppii aina uusia asioita toisista. Sun suuri sydän välittyy kyllä ruudun takaa ❤ Ja toinen mummo täällä, en mäkään käytä Spotifyita 😆 Foodieen täytyykin perehtyä, kiitos vinkistä 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäs me mummot! :D Hei koklaappa Foodieta! Sen jälkeen ei vaan tee enää mieli mennä kauppaan :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)