tiistai 7. helmikuuta 2017

Kauneushaaste!


Hurmaava kollegani Salka, In this Light -blogista haasteli minut kauneushaasteeseen, kiitos vielä Salka tästä mukavasta haasteesta :) Rakastan vastailla haasteisiin, joten otin tämän ilolla vastaan. Mitäs sanotte jos hypätään heti asiaan!

1. Varhaisin meikkimuisto

Oh well, mähän olen ollut ipanasta asti hulluna meikkeihin ja kosmeen. Muistan, että sain äidiltäni ensimmäisen huulipunani 4-vuotiaana! Kyl vaa. 80-luvulla nämä jutut ei vissiin ollut niin justiinsa, koska itselleni ei kyllä tulisi mieleen antaa kohta 4 vuotta täyttävälle tyttärelleni vielä mitään meikkejä, mutta meitsi on vääntänyt vitsansa jo sen ikäisenä :D

Huulipuna oli Anytimen (muistaakos joku tätä legendaarista merkkiä?) ja se oli todella kirkkaan punainen. Hylsyssä oli naru ja huulipunan sai roikkumaan kaulaan. Kätevää! Muistan, että huulipuna oli koostumukseltaan todella paksua ja se tuoksui sellaiselle sen ajan huulipunalle, sellaiselle vähän parfyymiselle. Puna tarttui kiinni aika napakasti ja veikkailen, että mutsi saattoi joskus ehkä kirota sitä, että tuli antaneeksi sen mulle, nimittäin meitsi veteli sitä kyllä naamaansa oikein innolla ja kunnolla. Ja kun sanon naamaani, tarkoitan todella sitä. Ei riittänyt pelkät huulet maalauksen kohteeksi, taisi siinä samalla tulla maalattua vähän poskiakin ja silmäluomia....Ai että. Mahto olla äiti iloinen kun pesi mun naamaa puhtaaksi.

Tämän jälkeen jätin meikit rauhaan aika moneksi vuodeksi. Mitä nyt salaa joskus kävin äidin meikkipussilla ja maalailin huuliani huulipunilla ja luomiani luomiväreillä. Ekat omat meikit sain muistaakseni 9-vuotiaana. Joulupukki toi sen ajan muotivärejä mulle, helmiäissinistä luomaria ja fuksianpunaista huulipunaa. Vuosi oli 1985. Musta taitaa olla siltä joululta yks kuvakin missä olen meikannut saamillani meikeillä. Pitää myöntää, että eipä ole värejä ainakaan säästelty siinä meikissä!

Jossain vaiheessa kuvioihin tuli mukaan valkoiset huulipunat ja sellaiset supervaaleat helmiäishohtoiset lilat/pinkit. 80-luvun lopulla kaikilla oli valkoista huulipunaa ja tottakai mullakin. Koska olen iholtani tällainen albiinoa hieman vaaleampi yksilö, valkoinen huulipuna kyllä kruunasi todella mahtavasti sen aikaisen meikkilookini. Näytin siis todennäköisesti ihan ruumiilta niinä vuosina. Ripsissä oli kunnon kerrokset sinistä, vihreää tai kirkkaan lilaa ripsaria ja luomilla vaaleanlilaa ja tummanlilaa luomaria. Uujea. Nättii. Harmi kun silloin ei ollut digikameroita olemassa, jotta voisin näyttää nyt kuvamatskua teille...eiku ootas. Juuei.

Jokapäiväisesti aloin meikkaamaan seiskalla. Olisin varmaan alkanut jo aiemminkin, mutta meillä oli sen verran puritaaninen ala-asteen maikka, että eipä tullut koulusta lupaa moiseen ennen seiskaluokkaa. Mutta yläasteella sai meikata. Ai että. Joka aamu piti laittaa hiukset eli suomeksi tupeerata etuhiukset kauheelle törrölle ja kiinnittää se pullollisella lakkaa. Mieluiten Seppälästä ostetulla Proffs-lakalla, jota myytin säpäkän pinkissä pullossa. Meikkaamiseen kului myös tovi jos toinenkin, koska meikin piti olla just täydellinen. Muistelisin, että en varmaan seiskan jälkeen mennyt ikinä ilman meikkiä kouluun? Se tiesi sitä, että aamulla piti herätä aikaisin, mutta se sitten vaan oli se hinta joka piti maksaa.

2. Mitä meikkejä löytyy käsilaukustasi.

Mä olen siitä omituinen muija, että mulla ei löydy meikkejä käsilaukusta ollenkaan. Siis pari jotain sävyttävää huulivoidetta joo, mutta ne mitään meikkejä nyt varsinaisesti ole. Kun lähden meikattuna jonnekin, otan mukaan silloin puuterin, kajalin ja huulimeikit. Ja kun tulen takaisin kotiin, laitan ne takaisin mun meikkipakkiin. En siis säilytä meikkejä käsilaukussa pitkään.


3. Lempituoksusi.

Apuva. Pelkäsin, että tämä kysymys tulee täältä. Mä en voi mitenkään nimetä VAIN yhtä tuoksua, koska olen hitonmoinen tuoksuhullu. Mjoo....mutta jos on pakko sanoa vain YKSI, niin sanon Guerlainin Aqua Allegoria Pera Granita. Mutta vain koska on pakko. Muuten luettelisin tähän ehkä kakskyt tuoksua lisää. Vähintään.

4. Henkilökohtainen kauneusvinkkisi.

Tämä menee kyllä nyt ihan kliseilyksi, mutta koska kliseet yleensä toimivat, on pakko valita se tie. JUO VETTÄ ja paljon. Nuku tarpeeksi. Lopeta tupakointi. Hoida ihoa säännöllisesti eli tee kuorinnat, naamiot, kosteuta, puhdista. Muista rasvata myös kaula. Puhdista iho aamuin illoin, käytä seerumia voiteen alla ja muista silmänympärysvoide myös. Ikääntymisen merkit saa kuriin parhaiten säännöllisellä hoidolla ja kosteutuksella.

Siinäpä ne :)


5. Uusin kosmetiikkalöytösi

Olen rakastunut the Balmin Meet Matt(e) Trimony -luomiväripalettiin, josta on tulossa postausta jossain vaiheessa. Mä meikkaan melkeinpä nykyään aina sillä silmäni. Se on vaan niin sikahyvä. Mutta siitä tosiaan lisää omassa postauksessaan.

6. Ikimuistoisin virheostokseni

Menee tuoksujen puolelle. Olen ostanut moniakin tuoksuja, joihin olen kyllästynyt todella nopsaan, mutta ikimuistoisin niistä lienee Guerlainin Samsara. Kun tuoksutin sitä ensi kerran, kuvittelin että se on maailman ihanin tuoksu siihen maailman aikaan. Mutta kun se oli ekaa kertaa ihollani pidempään, aloin oikeasti melkein voimaan pahoin. Aloinkin inhota sitä ihan älyttömän paljon! Pahinta oli, että samoihin aikoihin (eli lukiossa ollessani) eräs tyttö matikanluokassa käytti sitä ja melko runsaalla kädellä. Assosioin edelleenkin Samsaran tuoksun niihin vuosiin ja siihen matikan luokkaan. En voi sietää sitä tuoksua. Hyi!


7. Meikkivoiteella vai ilman.

Siis mitä? Eli jos meikkaan, pitääkö meikkivoidetta olla, sitäkö tässä kysytään? No vastaan tämän mukaan eli ilman muuta meikkivoiteella. Mun mielestä ei ole meikannut ollenkaan, jos ei ole tehnyt meikkivoiteella pohjaa :D Jep, sellainen pöpi ajatusmaailma mulla. Kyllä hyvä meikkivoide tekee meikkipohjan, joka on kaiken aa ja oo. Ilman meikkivoidetta näytän tältä.

8. Eyeliner vai kajal. 

Kyllä mä kuulkaa sanon kummatkin! Eyelineriä käytän ylärajauksiin ja kajalia vesirajauksiin. Niinkuin kuuluukin. Ei tämmöisiä joko tai -kysymyksiä voi esittää näin tärkeistä asioista :D


9. Tuote, jota ilman et tulisi toimeen.

Hohoo, mun koko meikkipussi! :D No ilman ripsaria. Kunnon ripsari pitää olla. Mulla on muuten tulossa tässä lähiaikoina suuri ripsaripostaus, jossa käyn läpi kevään uutuusripsivärejä, onko mukana hittejä vai huteja. Omia ripsarisuosikkeja ovat SOOM:n kuituripsari, joka on ihan ripsivärijumala. Ja sitten Maybellinen The Falsies Push-up Drama Waterproof.

10. Tuote, jota haluat koittaa.

By Terryn Hyaloronihappo puuteria! Mä olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Ja sitten sellainen Black Mask, joka sukkaa naamasta irti kaikki mustapäät! Mulle Facebook syöttää semmosen mainosta koko ajan ja mitä enemmän mä sitä mainosta näen, sitä enemmän mä haluan sellaisen mustapäänsyöjänaamion!


 Ja tottamaar haaste pitää heittää eteenpäin ja se lähtee tällä kertaa seuraaville ihanaisille:

Charming Nails
Mennen Tullen
Satulinna
Miss Piggy's Pearls
Rouva Kameleontti

Omia meikkimuistoja ja tähän haasteeseen liittyviä juttuja saa kertoilla kommenttiboksiin :)



12 kommenttia:

  1. Kiitos muru haasteesta ❤ Tottakai nappaan tämän, vaikka aika haastava aihe onkin itselleni.

    VastaaPoista
  2. Anytime on vielä elävästi omissakin muistoissa. Samaten Proffs hiuslakka ja etuheitto hiuksissa :D Siinä pinkissä lakassa oli muuten aika imelä tuoksu, joka toki teininä oli kovasti mieleen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, eipä se Proffs kyllä miltään hyvältä tuoksunut :D

      Poista
  3. Proffs-lakka! Ei jumpe! Hyi! Äiti käytti sitä varmaan 80-luvulta pitkäle 2000-luvulle, kunnes sitä ei enää tahtonut saada Seppälästä. Protestoin aina ankarasti, kun sitä piti suihkia kampaukseen, koska se haju oli vaan niin karsea. Mutta sanottava on, että vaikka olisi ollut mikä irokeesi (jep, kokeiltu on...) niin Proffsin avulla se kyllä pysyi. En tiedä, jos tuota myrkkyä tulisi joskus vastaan, pitäisi kai ostaa ihan nostalgiamielessä. :D Ihana haaste, tartun kiinni!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D se oli kyllä sellaista pomminvarmaa lakkaa. Tosin niin kauheeta tavaraa, että mä luulen että mulla on vieläkin hiuksissa jämiä siitä.... :D Kaikki muu ehkä maatuu, mutta Proffs ei xD

      Poista
  4. Ihanaa että teit tän, oli kiva lukea sun vastaukset :) Ja haha, munkin mielestä jonkinsortin meikkipohja kuuluu meikkiin :D Tai ainakin itsellä! Olisi se aika hassun näköistä, jos silmissä kunnon smoky ja ihoa ei olisi tasoitettu millään :D Toki jollain voi olla niin hyvä ja tasainen iho, mutta ei se kyllä mulla vaan toimisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mielelläni tein! :) Tämä oli tosi kiva, mä rakastan tällaisia blogihaasteita! :)

      Poista
  5. Kiitos tästä haasteesta, toteutan kyllä mielelläni <3

    VastaaPoista
  6. Tosi hauska haaste! :D Mulla ehdottomuustuote kiikkuu ripsarin sekä jonkin peiteaineen välillä, jolla saisi tummat silmänaluset piiloon. En välittäisi vaikka ripsaria ei olisi, kuhan en näyttäisi turpaansaaneelta tummien silmänalusten takia!

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nappaa Hanna mukaasi tämä, jos haluat :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)